halo 2013!!!

halo blog! miss you so much!!!

my 1st coretan for year 2013....yayyyy!!!

kejap lagi sambung balek with new layout, new story

muah...muah..muah...

bersambung part I

wah memang sangat lama okay tak update apa2 lat blog kesayanganku... ini semua angkara terlebih pandai aku mengubah layout then tak tahu macam mana nak login or whatsoever ngan my own page...

skrg selepas tak beberapa busy dan ketiadaan bos di ofis membolehkan jari jemari bergerak2 untuk meninip sesuatu kat blog... mulah ceritera mengarut-ngarut...ngeh ngeh ngeh...

macam-macam yang dah berlaku lately ni... yang paling sensasi semalam, ketika otw ke ofis, ditimpa kecelakaan apabila kereta yang aku naiki bersama adik di langgar ketika keluar simpang. Oleh kerana undang-undang, kami dikatakan salah sebab kami dari simpang, so I is pasrah, can't fight or do anything with it eventho it wasnt our fault. yang penting, sampai detik ini, aku masih fobia dan trauma...asyik terbayang2 kejadian itu...

Oleh kerana itu, aku amat mengharapkan penungang motosikal terutamanya akan lebih berhati-hati terutama dijalan yang busy.... sayangilah nyawa anda dan org yang sygkan anda...

wahhhhh...banyak benda nak update tapi tak tahu mana satu dulu..hehehehe.. nati ingat sambung lagi..... 

bersambung part II

last 26/03/2013, genap anakku berusia 9 bulan, skrg dia sudah ada dua gigi...hehehehe
skrg dia juga sudah mula menerima untuk meminum susu formula dan makan bubur, kalo tidak sebelum ni, sngat susah okay..

hal mama pula, Syukur Alhamdulillah sebab keadaan mama sangat baik. Tapi sebelum ni, mama terpaksa di tahan di wad hospital selama 18 hari, ye sangat lama dan boleh dikatakan paling lama. Tapi sngat berbaloi apabila melihat keadaan mama sekarang yg bertambah-tambah baik...hehehehehe... dan harapan agar keadaan mama yang positif ini akan berterusan.

Sepanjang mama ditahan diwad hospital, kami adik beradik bergilir-gilir teman mama diwaktu malam. Dan ketika tiba giliran aku menemani mama, aku terpaksa meninggalkan atif di waktu malam dan membiarkan ahli keluarga yang lain menjaga atif. Aku sayangkan keluarga aku, so terpaksa berkorban...hanya diri sendiri tahu pergorbanan yang terpaksa aku lakukan. 

Bercerita pasal ayah pula, keadaan ayah tak beberapa baik sejak kebelakangan ni... kesian aku melihat keadaan dia, tapi masalahnya dia tak mahu pergi jumpa doktor untuk mendapatkan rawatan.... hanya berharap ubat-ubatan dari farmasi dan menjaga makan...

Sekarang, fatimah (anak angkat my oldest sister) dah mula pergi sekolah.... baguslah untuk dia sebab boleh berkawan dan belaja... kalo tidak dia asyik duduk rumah saje... walaupun umur dah nak masuk 7 tahun baru pergi sekolah, at least something than nothing kan? 

pasal kerja, masih begitu...tiada apa-apa yang menarik... cuba untuk berjinak-jinak dengan bisnes tapi tak tahu cabang apa yang mahu aku ceburi..hehehehe...harap-harap dapat sinar dari Allah SWT, InsyaAllah.....

Aku mengharapkan perkara-perkara yang baik-baik InsyaAllah akan berlaku untuk aku, family dan saudaraku!!! aminnnn...


Popular posts from this blog

saya suka..

sakit.gusi

Mom & Wife