hello my blog!!!

Assalammualaikum WBT

Hello everybody
(for those membaca, menjenguk blog aku yang tak seberapa ni ;p)

Terasa lama tak menghapdet blog kesayangku
mood tade, cite baru tade
cuma macam biasa, sedang menanti kedatangan orang baru(baby)
yeah, I'm so excited and nervous too
Hopefully everything is fine and well, InsyaAllah
Sekarang bile nak tido macam2 aku fikir sampai susah nak tido
sebab? paranoid mungkin!

Now, I'm 39 weeks, but doctor only will induce on 6/7/2012
But I do hope, can feel normal delivery without induce

Also hope, my mom will get well soon, InsyaAllah
cause our maid just left and agent belum bagi replacement
And conclusion, nak mengharapkan my family member untuk menjaga aku during my confinement
tapi, sekarang memandangkan mama tengah tak brape sihat so aku terpaksa consider berpantang dirumah mertua di Terengganu

Tapi apa pun aku akan deliver my baby kat Hospital Ampang, InsyaAllah
Berurut and bertungku dengan kak yus selama 3 hari, InsyaAllah
then only will consider nak teruskan confinement kat rumah my parent or rumah in-law

bercerita pasal pregnancy lagi, congrats to my sister for her 2nd pregnancy
Hope her pregnancy will be just fine!

Tadi teman mama pegi ambik result telescope yang mama buat test about a month ago
Alhamdulillah, ujian negatif kepada semua jenis penyakit
sebelum ni, doctor suspect cancer, tibi etc
Sebulan yang lalu, mama kerap mengadu sakit perut yang teramat sangat sehingga satu tahap mama terpaksa ke bahagian emergency untuk mendapatkan rawatan kecemasan tetiba penyakit perut menjadi-jadi
Mama ditahan selama 10 hari di wad dan membuat ujian telescope untuk mengetahui punca sakit perut yang dialami oleh mama sejak kebelangan ini
sebelum ujian telescope dijalankan, mama terpaksa berpuasa kemudian di beri minum sejenis air sebanyak 3 jug moreless 3 liter, after minum air yang doktor bagi, mama akan mengalami cirit birit
Untuk memastikan ujian berjaya, mama dikehendaki mengosongkan perut supaya camera boleh melihat keadaan perut mama tanpa sebarang gangguan(sisa makanan)
Doktor lain pula, hairan dengan keadaan mama yang nampak lesu dan tak berdaya
Doktor yakin mama mengalami stress yang terlampau dan memberi ubat anti-kemurungan
tapi setelah mama makan ubat yang doktor bekalkan, mama mengalami pening-pening
Since aku tak mahu keadaan bertambah teruk, aku yang naif menasihatkan mama utk tidak meneruskan pengambilan ubat penenang tu takut akan kesan sampingan yang mama bakal alami
Harap-harap tiada penyakit baru yang mama hidapi, cukup dengan penderitaan yang mama alami selama ini
Seingat aku, sejak mama bersara, jarang sekali untuk melihat mama betul-betul sihat dan bertenaga
Ada saja penyakit yang terpaksa mama alami
Di sudut hati kecilku, aku teringin sangat untuk melihat mama sembuh, sihat dari sebarang penyakit
bertenaga untuk menjalani hari-hari mendatang....
Aku hanya mampu mendoa, semua terletak pada kuasa Allah SWT untuk menentukanya

*
*
*
Last but not least, Congrats to my friend(ex-ofismate) for their wedding

Imran & Nurin


 Syahir & Wife


semoga berkekalan hingga ke akhir hayat dan berbahagia selamanya!!!

*
*
*

"Ya Allah Ya Tuhanku, Engkau permudahkanlah untuk aku melahirkan anakku ini
Engkau permudahkan segala urusanku dan jauhkanlah aku dari sebarang kesulitan

Ya Allah, Engkau sembuhkanlah ibuku dari penyakit yang dialami
Kurniakanlah ibuku dengan kesihatan yang baik dan Engkau berikanlah di semangat untuk menempuh hari-hari yang mendatang

Amin"

Popular posts from this blog

saya suka..

sakit.gusi

Mom & Wife