pengorbanan seorang ayah

Sejak pindah rumah baru
aku tak berkesempatan masak untuk Husben lagi
mcm biasa kitaorg makan luar
by tdy dinner lewat cuz plan nak gie JJ beli barang rumah cket

otw nak kuar dari kawasan rumah
terserempak ngan seorang pakcik
pakcik dh tua dalam lingkungan lewat 50an
pakaian dia lusuh
berjalan sambil memikul guni

Husben bgtau
pakcik tue akan tiap-tiap hari datang situ
sebab nak tgk anak dia

Me : nape dia tak jaga sendiri anak dia?
Husben : dia tak mampu sebab di cume keje kutip tin je
Me : mane wife dia
Husben : tak tau la. lagi, anak pakcik tue taknak dengan orang lain selain bapak dia sendiri
Me : anak dia tinggal kat umah anak-anak yatim ke?
Husben : Iye tapi ada jugak budak-budak cacat
Me : nape pakcik tue tak duk tempat awak keje(rumah warga emas) je?
Husben : tah la.....

conversation end kat situ cuz mataku air dh bertakung
tak sanggup aku teruskan lagi soklan yang hanya akan buat hati ini sayu
ternyata aku perlu bersyukur ngan segala yang aku miliki skrg
walaupun tidak mewah............
alhamdulillah


Ya Allah....
Begitu besar dugaan pakcik tue
kesian aku melihat keadaan pakcik tue
betapa tabahnye pakcik tue berjalan jauh-jauh
setiap hari untuk menjengguk anak dia
walaupun terpaksa jalan kaki yang sangat jauh
tak terbuat dek aku walau aku masih muda

Popular posts from this blog

saya suka..

sakit.gusi

Mom & Wife