benci peragut!!!!!

hi peeps!

this morning Nurul bgtau one of our colleague kene ragut last nite
kesian Deena...
dia kene ragut otw balek keje
bukan cket kerugian
cecah ribu riban gaks la
wang ringgit..handfon etc
takpe Deena...
bukan rezeki and doakan aje pergut tue dapat balasan setimpalnye!

peragut zaman skrg agresif betul
dalam suratkaba..
mcm2 cerita kite tgk
sampai ada yang mati dek kene ragut nie!

dulu, aku pun pernah kene ragut
kisahnye begini
masa tue baru abis skolah so melanguk duk umah
tapi berchenta
kebetulan birthday boyfren
gagahkan diri jalan kaki ke public fon
kononnye nak wish birthday tepat kul 12
seingat aku, aku dh tak brape nak ngam ngan boyfren aku time tue
bile aku call trus masuk vmail
rupenye dia tengah gayut ngan awek lain!
cettt!!!
tapi pasal chenta, aku sabo call sampai dapat
tengah cakap fon tetibe datang satu moto
dia turun moto then rampas handpon aku yang aku tgh gengam erat
cishh berdebah
aku mampu melihat orang itu berlalu pergi
membawa bersama handfon yang diberi oleh ayah
sambil mulut ku yang comel lagi kiut nie tak berhenti memaki hamun peragut yang berhati syaitan tue

pas kejadian tue
pernah dua kejadiaan lagi cubaan meragut
time nie pun aku tgh bergayut kat public fon
mamat nie berdua naik moto
siap boleh tanya aku
ada hp?
aku terus cakap tade
pastue naik moto balek trus blah
muka memang peragut abes
nak cakap nak ngorat
nak muntah aku dibuatnye!
kedua-dua kejadian yang berlaku
taktiknye adalah sama!!!!

berhati-hatilah
kamu..kamu dan kamu
bile berada dikawasan awam
sangat bahaya uolls

mereka..si PERAGUT
sanggup jadi pergagut dari jadi buruh binaan
tidak ke mereka sedar jadi peragut lagi hina dari jadi buruh binaan
tak fikir ke perasaan ibu bapa bile dapat tau anak yg dilahirkan atas dasar kasih sayang jadi peragut!
jadi sampah masyarakat!

mungkin ada di antara orang yang kat luar tue tak tau
kerajaan kite ada menyediakan tempat untuk orang yang
malas, pasrah ngan kehidupan....
itu..
cari sendiri!!!

nie nak jadi peragut...
serious aku marah
si peragut nie nak kene ragut baru tau perasaan marah mcm mane!
life full of karma
what goes around will come around
bersedia la kamu wahai PERAGUT!



Popular posts from this blog

saya suka..

sakit.gusi

Mom & Wife