What goes around comes around

adakah aku perlu rase gembira?
di sudut hati kecilku bagai mahu menjerit kegembiraan
tapi ia belum berkesudahankan?

aku bukan la gembira sangat
masih perlu beringat
tapi sekarang hanya tersenyum berseorangan
kerana
biarlah aku sahaja yang mengetahuinye

aku yakin
sekiranya kite berbuat baik pada orang lain
insyaAllah, kita akan dibalas baik satu hari nati
dan sekiranye kita menyakitkan hati seseorang dan berniat memburuk-burukkan seseorang
lambat laun kite akan mendapat balasan setimpal mungkin lebih teruk


oleh itu
kite perlu sentiasa beringat
hidup ini ibarat spt roda
kite tidak akan sentiasa senang
dari segi kewangan, kesihatan dan pelbagai
iye,
mungkin skrg segalanye kamu miliki
esok
kamu pasti ia kekal?


sekali lagi
hidup lah dalam kesederhanaan
sentisa hidup
berpada and beringat
tade apa perlu disesali
What goes around comes around

Popular posts from this blog

saya suka..

sakit.gusi

Mom & Wife