Hye Lovely

Hye Uolls

This time i nak share with uols about my outfit...

Engagement
Kain baju tunang aku beli kat Nagoya, Wangsa Maju. murah je.. RM8/meter tak salah aku then beli lining skali. Since theme for engagement pink & purple.. aku pilih kain yang ada both colour. Mcm biasa bile dh belikan sure kene hantar tailor. sebelum aku hantar g tailor, aku ada tanya pendapat kakak aku tailor mane yang di rase terbaik jahit baju wedding dia tempoh hari. Wida said K.Hizra the best so far (anak kepada kawan baik mama waktu keje dolu-dolu). K.Hizra ada buka kedai menjahit baju BUTIK CENDANA di Gombak. We'll family memang dh bertahun tempah baju raya ngan dia. So finally aku agree nk hantar baju aku kat BUTIK CENDANA. Kain yg aku hantar tue memang kosong so aku suh k.Hizra buatkan beading skali supaya baju tue nampak tremendous..hohoho..

Solemnization
Untuk akad nikah memang aku letak bajet lebih cket cuz untuk dipakai ketika saat2 yang paling bermakna and bersejarah dalam hidup aku..hehehe..beli kain kat one of kedai saree kat sebelah Semua House.. name pun beli kat kedai saree maknanye kain aku tue memang la kain saree..huhuhu.. harga takmo tanya kalo nak g search sendiri.. kain 6 meter(standard saree) ingat boleh dapat baju ngan veil tp bile dpt k.Hizra kata kain cukup2 je.. hurm...hampa! btw, baju akad nikah nie aku hantar kat BUTIK CENDANA gaks.. as a reasult aku sangat berpuas hati ngan baju tue cuz baju tunang and akad nikah tue berjaya membuat aku nampak kurus!! hohoho!

Reception
Untuk reception ada ceritera di sebalik baju.. aku untuk reception memang berangan nak jadi mcm ratu Indonesian gitu... dalam kotak pemikiran aku baju tersebut haruslah heavy beading and kebaya labuh.. memang tak bajet nak beli pun sekadar sewa je sebab kalo beli of course la kan bajet akan melambung2. Gie check it out kat Butik Zalfie Zainal.. 1st visit terus jatuh cinta ngan baju tue.. terus cakap aku nak sewa baju tue tapi baju dalam dia mcm tade yg berkenan dihati. so k.zai suh buat satu custom made. so aku beli kain meter kat Jakel then hantar jahit kat BAK The Tailor.

Bertandang
Baju bertandang nie sebenar baju yg agak mahal berbanding baju yg lain. beli kat Jakel time promosi.. harga?? mak aiiii.... gigil nk sebut. btw biarlah ia menjadi rahsia antara aku, kila dan mekavin! Since tema warna blue Tiffany, lining kene cari lain sebab yang Jakel provide tak sesuai ngan tema. Baju nie exclusively designed by Baby Mel aka Emel Ismail. its come together with corset and veil. 

Wedding Outfit time visit@bertandang
by Baby Mel aka Emel Ismail

 His Outfit  

Semua outfit yang di pakai azrin adalah custom made by BAK The Tailor at Masjid India.. 
Azrin nie slim aje orangnye, so kene la kuarkan modal cket buat baju untuk dia. Supaya baju yag di pakai just nice with him. xmo nampak besar atau tak nak nampak sendat. Lagipun boleh jadi kolesi and pakai lagi in future 

Popular posts from this blog

saya suka..

sakit.gusi

Mom & Wife