T . A . B

Salam, hye uols..
saya decide nk T A B(Take a Break) dari cakap pasal kawen and update blog saya buat sementara waktu.. hehehe.. smalam pun dah selamat meng'disable' account Facebook.. its just temporary aje.. will be back ASAP! sekarang nak focus kat personal life + work.. dh tak nak memain.. dari layan Facebook baik tolong mama kat dapur!! hehehe..
Pagi nie, ada kejadian menyedihkan.. around 640am, mama kejut cakap our lil kitty hit by car yang buta hati and mata.. mama siap cakap.. "mama tak sanggup tgk kucing tue mati.. badan dia melompat-lompat bile kene langgar.. mama boleh dgr bunyi kuncing tue kene langgar.. bea bangun la tolong mama tanamkan kucing tue" dengan nada yang sangat cemas.. kesian mama.. dia the only person yang masih gagah menjaga kucing-kucing kat umah tue.. memang la kucing-kucing yang ada semua kucing datang tapi mama tetap jaga makan minum dengan sebaik mungkin.. skerang ada dalam 6ekor kucing.. saya gagahkan juga bangun pagi and ambik cangkul then tanam kitty tue kat seberang jalan depan rumah.. alhamdulillah, kucing yang tak berdosa tue selamat dikebumikan.. semadilah syg(kitty) dengan aman..
Yang penting and yang teramat penting, aku rase sampai saat and ketika ini, kite je yang boleh tolong diri kite sendiri bukan orang lain. kite kene berusaha sedaya upaya untuk dapatkan apa yang kite mahukan dalam hidup. tak boleh cepat mengalah and yang paling penting jgn gunakan orang lain untuk dapatkan apa yang kite hajatkan..
kite kene terima hakikat tiada yang sempurna dalam kehidupan ini.. bagi sesetenggah orang apa yang mereka alami tidak adil sekiranye nak dibandingkan dengan nasib orang lain.. saya pun pernah alami situasi begitu.. oleh kerana itu saya selalu mengingatkan diri sendiri, nasib saya memang begini, masih ada orang lain yang lebih bernasib malang sekiranye yang luaran nampak lebih bernasib baik, mungkin mereka ada kelemahan 'dalaman'.. well, we will never know!!
dulu, saya seorg yang sangat berfikiran negatif.. negatif dalam segala hal.. sekarang, makin dewasa.. makin saya boleh berfikir dengan lebih baik
walaupun ada sedikit terbawa-bawa atittute lame.. manusia boleh/akan berubah, tapi semua terpulang pada diri sendiri hendak berubah atau sebaliknya.. saya memilih untuk berubah, menjadi yang terbaik saya boleh jadi.. yang penting dapat memjadi terbaik di mata ibu bapa saya yang telah membesarkan serta mendidik saya..
ibu bapa, selalunya mahu yang terbaik untuk anak-anak mereka.. walaupun susah, mereka akan cube sedaya upaya membesarkan anak-anak sebaik mungkin.. kekadang kite anak-anak terlupa and leka untuk mengenang segala pengorbanan mereka.. tak perlu sesape menegur and meningatkan saya, tapi saya sedar, saya telah lalai dalam menjalankan tanggungjawab sebagai seorang anak terhadap ibu bapa.. tapi percayalah, setiap hari, setiap masa.. saya cube sedaya upaya untuk memperbetulkan keadaan.. rase tak terbalas pengorbanan and jasa ibu bapa saya.. terima kasih mama and ayah sebab atas segala-galanye untuk kea.. kea takkan lupa doakan kesejahteraan mama and ayah selalu setiap kali kea berdoa.. semoga mama and ayah panjang umur supaya cukup masa untuk kea membalas sedikit sebanyak jasa and pengorbanan mama&ayah.. kea sayang mama&ayah sangat!!
dalam bab jodoh pun, ibu bapa kalo nak yang terbaik untuk anak mereka. saya amatlah faham kenape kene kadang-kadang kene memilih sebab untuk masa depan. kite nak hidup ngan pasangan bukan sehari dua tapi kalo boleh sepanjang hayat.. dalam kes saya, saya masih tak dapat baca isi hati mama and ayah yang sebenarnye.. tapi bile cakap nak kawin hari tue.. mereka setuju and redha ngan pilihan hati saya. saya kene lah berusaha keras and kene banyak bersabar supaya saya dapat realisasi matlamat saya kawen..isyaallah..

Popular posts from this blog

saya suka..

sakit.gusi

Mom & Wife