admit and learning....

ada few incident lately yang happen surround me yang jelas and nyata menjelaskan yg aku merupakan seorg yang sangat and terlalu pentingkan diri sendiri and obviously kurang sabar.. yep, i know sgt kejamkan? well what to do.. mungkin dh terbiase.. aku memang perasan, aku nie susah nak dengar pendapat or pandangan orang lain, lagi-lagi bile orang cube nasihatkan aku.. aku selalu fikir apa yang aku buat slame nie semuanye betul.. bile kurang sabar, terjadi sikap panas baran or membobok(membebel and memaki hamun tak tentu pasal) tak tentu hala.. really i hate this.. but its me.. sgt nak ubah sikap yang sekian lame sebati ngan diri ini.. but it time for me untuk berubah and ubah sikap.. tanpa aku sedari, aku telah menyakitkan hati ramai orang disekeliling aku.. betul la ada pepatah "disebabkan mulut, badan binasa".. beside that kalo aku terus ngan sikap negatif nie.. org lain berkemungkinan akan hilang rase hormat kat kite.. yeah..sudah tibe mase untuk berubah.. menjadi insan lebih penyabar mengharungi pekara mendatang.. sikap lebih terbuka menerima pandangan and nasihat org lain untuk aku.. tak cepat putus asa, marah and melenting.. insyaAllah, setiap masalah atau dugaan ,esti ada hikmah and jalan penyelesaian.. few time family member tegur akan sikap aku yang tak tentu pasal tapi aku slalu cakap diaorang tak memahami.. rupenye aku yang tak cube memahami diri sendiri.. aku pun kene mula praktikan "forgive and forget" mulai hari nie.. insyaAllah!!!
For azrin.. kea mintak maaf sebab slame nie kea hanya pentingkan diri sendiri and suka suruh awak dengar cakap kea jer(walaupun awak tak buat pun apa kea suruh).. pasal azrin nie susah nak cakap.. bile gaduh, aku suka jadi pekara sekecil semut menjadi besar, sebesar-besar gajah.. bile difikirkna kalo aku jadi azrin pun boleh stress and giler.. alhamdulillah azrin tak berhenti sabar ngan peragai aku and tak jemu memujuk bile kitaorg bergaduh..

Popular posts from this blog

saya suka..

sakit.gusi

Mom & Wife