tiada apa yang dapat dilakukan

Ya Allah
sedih/sayu aku melihat keadaan mama
kami sekeluarga hanya mampu melihat kesengsaraan yang mama lalui
tanpa dapat merasa kesakitan yang dia rasai

Ya Allah
sembuhkanlah ibuku
dari penyakit yang dia alami
dan jauhkanlah penyakit itu berulang
serta jauhkalah dia dengan penyakit-penyakit lain

aku rase, sejak aku brenti blaja hingga skrg
aku kerap tengok mama sakit
jarang skali dapat tengok dia sihat

Mama memang ada sakit kencing manis and darah tinggi
setelah bertahun-tahun makan ubat, efek makan ubat-ubatan tu, jantung mama lemah, buah pingang tak berfungsi dengan baik, pendengaran penglihatan yang teruk
paling kesian bile mama kene penyakit kulit/solaris...
habis seleruh kulit badan bengkak and seperti bekerak

Ya Allah
sungguh besar dugaan-MU terhadap mama

aku yakin semua ni dugaan untuk mama dari yang Maha Esa
personally, mama memang seorang yang baik dan penyayang
Allah lebih tahu apa yang terbaik untuk umat-NYA

Popular posts from this blog

saya suka..

sakit.gusi

Mom & Wife