The Day When I Know I'm pregnant....alhamdulillah

Assalammualaikum wbkt

After more than 5 years in relationship and 6 months of marriage
alhamdulillah..I'm pregnant for 11 weeks now (11 weeks told by the doc)
ok, early stage tade pening2 and tade muntah2
alhamdulillah...til now
since when I notice I pregnant?
can't remember but...
while working, bile my stomach berlanggar ngan my table..rase ngilu
tapi macam tak fikir apa pun
asal makan spicy food, my stomach tersangat sakit
keadaan berlarutan

nak dijadikan cerita, aku ada beli pregnancy test kat farmasi
siap 2 pair
1st trial 1 days after my period supose to due
and 2nd trial is a week later on Oct 1st, 2011
but both result is negatif
so gedik
I chose 1/11/11 to check with doc
I was so kelangkabut and askd nabihah to acompany me to see doc since dia ada pengalaman
so kelangkabut sebab my sister keep calling either done the pregnancy test or not
to her, once the pregancy test, tak payah pening2 nak fikir pregnant or not

sebelum masuk jumpa doc, mcm2 fikir ayat yang sesuai sebagai mukadimah
last2 cakap kat doc
Period saya lewat 16 days and my family member ask me to check if I'm pregnant
doc sd ok then..gie ambik urine
masok toilet then pee kat bekas diorg bagi
pee..cukup2 satu bekas
bagi kaunter then kene tggu
time tunggu..berdebar-debar mcm nak ambik result SPM..serious cuak uols

then dipanggil masuk
dari jauh dah nampak pregnancy test tue
Ya Allah....2 line - ayat dalam hati
after duk sebelah doc, doc said congratulation you're pregnant
terus nangis and mintak permission nak huge doc
terharu sangat!!!
so after few questions
doc said I'm pregnant for 6 weeks and 2 days
expercted delivery on 26 Jun 2012
sebelum step out from doc room sempat lagi mintak MC
hahaha
btw, thanks doc sebab nagi MC evetho halfday je
terus inform my family member

I just can't hold myself from telling others
cuz ter'over' excited
yang penting mama marah balek sebab ringan mulut bgtau other benda yang tak pasti lagi
ampun buk..ngak tahu!
tapi sekarang faham kenapa mama cakap jgn kecoh2
sebab 3 bulan pertama merupakan saat yang getir
we must extra carefull bcuz the baby is wasnt strong enuf
nie pun sedar after what happen to me lately
bleeding..eventho in small portion..anything can happen
but I always pray everything is fine..InsyaAllah

Bile bgtau family about my pregnancy
semua orang ada thier own opinion
ayah cakap dia mimpi buah mangga yang banyak
mama cakap dia tgk aku nafas pendek, macam nafas untuk dua orang
and my sister kila cakap sebab tengok bentuk badan aku yang berubah
apa pun, aku sangat happy
hope everything is fine!!!
Especially... My Health is fine , my baby condition is fine!

Spread Love • Much Love
Wasalam


Popular posts from this blog

saya suka..

sakit.gusi

Mom & Wife