•Visit•Bertandang•Holiday•

Hello..Hello..Hello..!!!

Tdy nk berstory mory pasal during my majlis bertandang @ visit last weekend..19/03/2011

Aku teramat bersyukur and berterima kasih kepada family, cousin and friends cuz sudi bersama-sama dari Kuala Lumpur ke Kuala Terengganu untuk memeriahkan rombongan cik kiah..opsss..rombong bertandang..

Hubby awal-awal lagi seawal hari rabu selepas hantar aku gie keje dia ngan Abg Ngah(my BIL) bertolak balek kampung(Kuala Terengganu). Yerla nak kenduri some more masak sendiri sure kene buat apa patut ye x? Aku relakan walaupun hatiku berat.. huhuhu..

Aku ngan nurul, hubby and paan plak bergerak hari Jumaat pagi. Nurul & Hubby sampai kt umah seawal kul 7 pagi.. bagus2! Early plan, lagi awal kitaorg gerak, lagi awal la aku dapat bertemu ngan Hubby kesayanganku.. hukhukhuk.. sepatutnye, aku, Paan, Nurul and her hubby yang akan pergi skali naik satu kete. but paan boleh MIA plak pagi tue.. since nurul dh sampai aku cakap gerak je la dulu xmo tunggu paan. but half way, paan call then nurul & her hubby decide nak patah balek supaya paan boleh tumpang kene..

Perjalan almost 10 jam cuz perjalanan yang banyak berhenti lagipun hubby nurul bawa slow je.. name pun nak makan anginkan.. aku most of the time tido je so tak terase sangat 10 jam tue.. hahaha.. bagus2 aku bangun terserempak ngan tempat jual lemang and satar(sempadan termeloh).. aku apa lagi, blasah satar beria-ia. sampai nurul yang tak berapa nak suka makan satar, skrg jadi peminat satar sebab dipaksa makan!! hahaha... sampai je rumah persinggahan, kiteorg plan nak layan laut tapi malangnye, penduduk setempat bgtau tak boleh mandi cuz ombak tengah besar. so kitaorg gie layan satar and air kelapa tepi laut.. nyumm..nyumm..nyamannye!!!

malam tue, aku, paan, nurul and her hubby makan kat kedai di Kuala Terengganu. Kedai beria-ia but makanan menghampakan.. family aku yang lain makan kat umah hubby sebab kat umah hubby ada buat solat hajat and our family invited to join but makan2 je la..

Early of morning around 5am.. rcvd sms from Tya and call from Bieha cakap dey'll dh nak sampai...yahooo...best-best...tak sangka kengkawan datang dari jauh! let me shout out their name..Tya, Said(Tya's Hubby), Bieha, Asrol(Bieha's BF), Imran & Apex. I'm so suprise!! Tapi ada kejadian yang tak best sebab after sambut diaorg datang nak tido balek, kene tindih ngan 'benda'.. huhuhu... takoooootttttttt!!!

Time Visit nie, aku hanya di make up oleh Kila(my 3rd sis). but dey'll said ok jer.. hurm.. ok la.. sharp kul 1.30 kitaorg sampai kat umah hubby. sangat teruja bile mama bagitau total orang rombongan seramai 43 org.. wowww... ramainye! suke!

Malam lepas majlis, ayah buat bbq untuk semua orang yg datang untuk memeriahkan rombongan.. tapi biasa la pengantin dah penat.. but most of cousin balek malam yang sama... takpe la.. at least mereka datangkan?

Thanks! Thank a Lots!
BBQ time


BBQ time • makan-makan time

Kengkawan yang lain stay sebab aku yang Paksa! Paksa ok! huhuhu.. aku takut ditinggalkan sorang2 sebenarnye.. hehehe.. aku bukan stakat suh stay sehari but 2 hari ok. Naseb baik my abah (FIL) benarkan kengkawan stay kat rumah sebalah sebab we'll dh kene kuar dari rumah persinggah on sunday 4pm.. 

Sunday 20/03/2011
Sempat singgah kat umah kengkawan stay.. tgk gbum, nurul and her hubby tgh sibuk menyiapkan makan.. yum..yum.. after lunch kitaorg kuar sesama jejalan kat Kuala Terengganu. Yang best kitorang sempat sewa bot and pusing2 kat Pulau Duyong.. Dinner kitaorg makan kat kelulut tepi laut.. sangat best!


Monday 21/3/2011
ma(MIL) pagi2 lagi dh masak nasi goreng isi ikan. sedappp! ma masak untuk kengkawan aku gaks but diaorg pepagi dh bangun nak gie break1st nasi dagang yang paling popular kat KT nie known as Mak Ngah. tapi lepas diaorg gie Mak Ngah, as promise dey'll singgah umah untuk rase nasi goreng yang ma dh masak. Kitaorg gerak gie KL after Zohor. Sebelum balek, kitaorg sempat singgah kat kedai jual kropok lekor yg agak famous Kelulut 007. Memang sedap la yer. dia ada jual yang dah siap goreng atau blum goreng dengan harga RM5/sebungkus. Brenti lagi di sempadan Kemaman untuk beli satar. Call mama and ayah, diaorg cakap satar yang sedap di Aziz Satar kemaman..beria la kitaorg cari sebab bile google map cakap kedai tue tepi jalan.. rupe2nye kene masuk jalan lama..adoi! penat kiteorg berpusing2 sampai kiteorg hampir berlanggar sesame kitaorg sebab nak elak lembu! 

Sampai KL dh lewat malam. Keesokkn hari aku MC sebab tak larat sangat, nak rehat.
Bile buka cite g KT hari tue, rupe2nye ramai dikalangan kitaorg mengalami kejadian aneh and menakutkan masa stay kat umah persinggahan tue..

antara kejadiannye ialah............jeng!! jeng!! jeng!!


Myself - kene tindih ngan 'benda' while tido 
Nurul - gangguan dengan bunyi-bunyian dari tingkap dapur semasa membasuh pinggan
Mizan - ternampak kelibat 'sesuatu' sedang melintas di tepinye ketika sedang memasak
Apex - ada "sesuatu" bermain dengan langsir di tingkap ruang menonton televisyen
Asrol - melihat kelibat spt 'pocong' sedang berdiri dihadapan cermin didapur dan sliding door.
Gbum - melihat kelibat orang lalu ketika membasuh baju di dapur

kejadian-kejadian ini semua menakutkan!!! but what to do.. hopefully non of this will happen again in future.

Popular posts from this blog

saya suka..

sakit.gusi

Mom & Wife