Posts

Atif's 1st holiday trip to cameron!!!

Image
Bismillah. Alhamdulillah , kami bertiga berkesempatan pergi short vacation to Cameron Highland. It really short vacation sebab bertolak saturday afternoon and balek kl the nest day afternoon walaupun tak puas, aku tetap bersyukur. here goes some picture.... Atif excited! terlena whileIbu & frens membeli belah...ciannye anak ibu sayang abah Atif with Ibu, so cute glove Atif!!! Atif diladang Teh Boh bersama abah Atif with Abah sebelum shoot balek KL Abah and Ibu ♥ Atif soOoOo much!!!   Last 2 weekend, akhirnya dapat bawa Atif jenjalan makan angin kat Cameron Ni pun ihsan dari kengkawan yang sanggup belanja and tak berkira kalo tidak, sampai bile pun tak tau bila Atif boleh g Cameron Syukur Alhamdulillah, Allah SWT memang maha Kaya & Adil aku mungkin tak kaya wang ringgit & harta benda tapi Allah SWT kurniankan aku dengan kawan-kawan yang sangat baik Trip 2 hari 1 malam, kami tinggal di Green Hill Apartment ter...

New Toy

Image
Salam... 1st of all thanx to my aunty sebab bagi present kat atif but dia akan menangis everytime letak dia dalam toy tu hahaha... mungkin tak biasa lagi... maybe, soon or later this gonna be his bestfren snap this picture while atif sleeping if not memang menangis whenever put him top of it ;p Btw, can't wait for atif 1st ever holiday trip to Cameron! Harap-haap semua akan berjalan lancar, InsyaAllah. ♥ , bea

breastfeeding

Alhamdulillah dapat juga aku curi2 masa mengupdate blog ni. Alhamdulillah, aku masih fully breastfeed untuk 3 bulan. cerita pasal breastfeed ni, adakala susu banyak adakala nak dapat 6oz pun semput-semput. Tapi bagi aku, kalo kita terlalu stress, susu memang tak brape nak ada. Aku cuma amalkan minum milo setiap hari sebab ada sumber mengatakan, nak maintain susu badan , kita kene minum minuman yang mengandungi ' malt '. contoh minum yang ada 'malt ' ialah milo dan ho..ho.. holick ...hehehe... masa mula-mula, susu badan sangat banyak sampai 17oz skali pam, skrg setakat 8oz-9oz sekali pam 2 kali sehari... tapi aku tetap bersyukur sebab masih boleh produce susu... Orang cakap, breastfeeding ni banyak manfaat... antaranya anak susah nak jatuh sakit sebab antibody kuat bila minum susu ibu ni mungkin benar sebab setakat ni, baby atif blum demam or whatsoever but in same time aku berdoa supaya anakku ini dijauhkan oleh sebarang penyakit and diberikn kesihatan yang b...

Hidupku lebih bermakna

Image
Assalammualaikum   wah, lamanye aku dah tak mencatat sesuatu kat blog ni...rindunyeeee!!!! bukan apa, sekarang seperti tajuk coretan kali ni, hidupku lebih bermakna, hari-hariku kini di terisi dengan keletah si comelku...   Alhamdulillah, aku sekarang telah mula bekerja ditempat baru, walaupun gaji ditempat baru tidaklah sehebat keje lama, aku tetap bersyukur. Kalo ada rezeki, dimana pun kita keje pun tak kesah. Yang penting hati bahagia.   Suami memang banyak berubah, dimenjadi lebih penyayang and perihatin. Aku pun sangat bersyukur aku dikurniakan suami seperti suamiku sekarang. Aku hanya berdoa agar hubungan ini akan kekal begini dan akan lebih baik dari masa ke semasa. InsyaAllah.   Alhamdulillah, Allah SWT banyak memperkenan doa-doaku, dan aku amat bersyukur atas kurniaanNYA. Anakku pun bukan susah nak dijaga, malam cuma bangun sekali itu pun tidak lama. lepas minum susu lima minit, atif akan tido balek dan akan bangun semula waktu aku nak per...

My Deliver Story

Image
Assalammualaikum dah lame rasenya tak update apa-apa kat blog rinduuu sangattt!!! Alhamdulillah, dengan izin dari Allah SWT, sebulan lalu iaitu pada 26hb June 2012 pada jam 1417, aku telah selamat melahirkan seorg anak lelaki seberat 2.7kg secara normal. Aku amat bersyukur kerana Allah telah memakbulkan doaku supaya segala urusan dipermudahkan. Sejak mengandung lagi, aku dan suami telah mencari nama untuk diberikan kepada anak yang bakal lahir itu pun selepas membuat imbasan/scan untuk mengetahui jantina anak kami. Kami suami isteri telah bersetuju untuk memberi nama Ahmad Atif yang membawa maksud penyayang. Aku juga ingin berkongsi, saat atau ketika aku ingin melahirkan putera sulungku. Sehari awal iaitu pada 25hb June 2012, aku masih membuat rutin check up di Klinik Ibu dan Anak Kg Pandan. Selepas check up, aku dah berjanji dgn Nabihah untuk pergi ke suatu tempat untuk menyelesaikan sedikit urusan. Suami Nabihah, Asrol ada bertanya, adakah aku masih tak mera...

hello my blog!!!

Image
Assalammualaikum WBT Hello everybody (for those membaca, menjenguk blog aku yang tak seberapa ni ;p) Terasa lama tak menghapdet blog kesayangku mood tade, cite baru tade cuma macam biasa, sedang menanti kedatangan orang baru(baby) yeah, I'm so excited and nervous too Hopefully everything is fine and well, InsyaAllah Sekarang bile nak tido macam2 aku fikir sampai susah nak tido sebab? paranoid mungkin! Now, I'm 39 weeks, but doctor only will induce on 6/7/2012 But I do hope, can feel normal delivery without induce Also hope, my mom will get well soon, InsyaAllah cause our maid just left and agent belum bagi replacement And conclusion, nak mengharapkan my family member untuk menjaga aku during my confinement tapi, sekarang memandangkan mama tengah tak brape sihat so aku terpaksa consider berpantang dirumah mertua di Terengganu Tapi apa pun aku akan deliver my baby kat Hospital Ampang, InsyaAllah Berurut and bertungku dengan kak yus selama 3...

Pregnancy - week 36

Image
Salam Alhamdulillah, I'm now 36 weeks pregnant (tomorrow turn 37 weeks) and I'm so excited Everything is fine and great with my pregnancy Fetal Development - 36 Weeks Pregnant Alhamdulillah, keadaan kesihatan mama tampak baik lately Syukur, Allah kabulkan doa kami sekeluarga